Publieke instellingen verdienen een digitale infrastructuur op basis van publieke waarden.
Samen met studenten is, op initiatief van Theaterdocent Verkort (AHK) en ArtistEducator (ArtEZ) een leeromgeving ontwikkeld die meebeweegt met organisatie en inhoud van het onderwijs.
Docenten en studenten hebben behoefte aan een digitale leeromgeving die naadloos aansluit op hun specifieke onderwijs. Die past binnen een netwerksamenleving waarin studenten én docenten van elkaar kunnen leren, ook over opleidingen, academies en instellingen heen. De open onderwijsomgeving representeert de pedagogisch-didactische visie en waarden van het kunstonderwijs, dat inherent analoog is.
Doel was om wendbaar, interactief, onderzoekend en iteratief een open source-leeromgeving te creëren waarin het eigenaarschap van álle gebruikers geborgd is.
Een leeromgeving die studentontwikkeling centraal stelt en die zich continu doorontwikkelt en versterkt als gevolg van onderling uitwisselen, inspireren en samenwerken. Er zijn overzichtelijke leergemeenschappen ontstaan die verschillen in uitstraling en uitwerking maar die verbonden zijn door ervaren docenten, feedbackprincipes en het delen van verantwoordelijkheid. Hiervoor zijn we aan de slag gegaan met een ontwikkelaar van digitale onderwijstoepassingen: Leerpodium.