In de periode september 2022 – juni 2023

ontwikkelden docenten van Theaterdocent Verkort, onder begeleiding van Gerleen Balstra (SOL), leer- en ontwikkelingslijnen die voortkomen uit het profiel van deze opleiding. De leer- en ontwikkelingslijnen zijn direct terug te voeren op de landelijke competentie set van de theaterdocent. De leer- en ontwikkelingslijnen hebben het volgende doel:

  • studenten te ondersteunen bij het zo concreet mogelijk benoemen van diens ontwikkelingsmogelijkheden, zowel op het gebied van vaardigheden (leerlijnen) als op het gebied van beroepsattitude en gedrag (ontwikkelingslijnen)

  • taal te ontwikkelen waarmee het profiel van de opleiding zowel in- als extern uitgedragen en doorontwikkeld kan worden.

  • studenten én docenten een gemeenschappelijke taal aan te reiken om de ontwikkeling van de student te volgen en bespreekbaar te maken

De leer- en ontwikkelingslijnen dienen als kompas tijdens de verschillende reflectiemomenten van studenten en docenten, tijdens het opstellen van het Persoonlijk Ontwikkel Pad (POP) door de student en bij de besprekingen van de ontwikkeling van de student tijdens de verschillende beoordelings- en voortgangs-vergaderingen.

De leer- en ontwikkelingslijnen zijn een levende verzameling begrippen. Ze bewegen mee met de zich voortdurend ontwikkelende identiteit van de TdV  gemeenschap en met de actualiteit van het vak. Ieder jaar bekijken we deze leer- en ontwikkelingslijnen opnieuw en worden ze daar waar nodig bijgesteld.
Reacties op deze leer- en ontwikkelingslijnen worden zeer gewaardeerd.